Strategia Rozwoju Grupy Platinum Properies Group S.A.
Nr EBI 25/2010, 08 grudzień 2010
Zarząd Platinum Properties Group S.A. przekazuje w załączniku strategię Grupy Kapitałowej PPG S.A.
Strategia rozwoju Grupy Platinum Properties Group S.A. będzie realizowana w czterech obszarach budowania wartości:
1. Pozyskiwanie i realizacja nowych projektów
- Inwestycje mieszkalne – rynek sprzedaży z niszą w segmencie „dostępnego luksusu”, komercjalizacja poprzez sprzedaż lub najem;
- Inwestycje komercyjno – biurowe – komercjalizacja poprzez długoterminowy najem będący stałym źródłem przychodu;
2. Dywersyfikacja terytorialna działalności Grupy PPG S.A.
- Polska – główne miasta – dobrze rozpoznany rynek będący w fazie dynamicznego rozwoju i o dużym potencjale wzrostu;
- Europa Środkowa i Wschodnia – wykorzystanie posiadanego know – how w zakresie realizacji nowoczesnych i ekskluzywnych projektów inwestycyjnych;
- Rosja i kraje CIS - deficyt powierzchni mieszkaniowej, biurowej i komercyjnej stwarza niezagospodarowaną nisze dającą możliwość znalezienia nabywcy na nieruchomości;
- Kraje rozwijające się - wczesna faza rozwoju oraz wysoki potencjał wzrostu rynku gwarantują wysokie zwroty z zainwestowanego kapitału;
3. Zapewnienie optymalnego finansowania realizowanych projektów
- Środki własne – wysoka rentowność realizowanych projektów i wysoki zwrot z zainwestowanych środków;
- Środki obce – relacje z bankami – długoterminowe i trwałe relacje partnerskie;
- Wykorzystanie alternatywnych źródeł finansowania – emisja prywatna i publiczna akcji, emisja obligacji – relatywnie niskie koszty pozyskania kapitału;
4. Rozwój spółek zależnych - tworzenie wartości dodanej dla klienta docelowego
- MySquare.pl Sp. z o.o. – kompleksowa obsługa od analizy inwestycji pod kątem atrakcyjności sprzedaży, poprzez przygotowanie oferty, prowadzenie negocjacji, aż po obsługę posprzedażową;
- Platinum Hypo S.A. - alternatywny i unikalny produkt finansowy w postaci pożyczek zabezpieczonych hipoteką;
- Platinum Elements Sp z o.o. – aranżacja wnętrz apartamentów oraz szeroka oferta produktów prestiżowych międzynarodowych marek;
Strategia rozwoju Platinum Properties Group S.A. koncentruje się na wzmacnianiu pozycji rynkowej i powiększaniu przewagi konkurencyjnej poprzez:
- wysoką jakość usług – dbanie o najdrobniejsze detale realizowanych projektów, wykonywanych przy użyciu luksusowych, o najwyższej jakości elementów wyposażenia oraz materiałów;
- oferowanie kompleksowych rozwiązań – szeroki wachlarz usług od udzielania finansowania na zakup nieruchomości, realizacja projektów inwestycyjnych od początkowej fazy koncepcji i procedur administracyjnych do komercjalizacji, sprzedaż apartamentów, a także aranżacja i wyposażenie;
- elastyczność oferty – tworzenie wyjątkowych przestrzeni, dopasowanych do indywidualnych potrzeb Klienta, który sam wybiera rozwiązania spośród zaproponowanych;
- stosowanie nowoczesnych rozwiązań – nowoczesność zarządzania poprzez minimalizacje kosztów i czasu w wyniku działania poprzez wyspecjalizowane spółki zależne oraz outsourcing usług specjalistycznych.
Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".
Osoby reprezentujące spółkę:
Piotr Wiśniewski – Prezes Zarządu
Gustaw Groth – Wiceprezes Zarządu