Informacja o niezastosowaniu niektórych zasad Dobrych Praktyk
Nr EBI 1/2015, 04 marzec 2015
Zarząd Platinum Properties Group S.A. (zwanej dalej „Spółką”), w związku z odbywającym się w dniu 4 marca 2015 roku Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniem Spółki (zwanym dalej „WZ”), informuje o niezastosowaniu podczas WZ następujących zasad określonych w Dobrych Praktykach Spółek Notowanych na GPW stanowiących Załącznik do uchwały Rady Giełdy nr 19/1307/2012 z dnia 21 listopada 2012 roku (zwanych dalej „Dobrymi Praktykami”):
- Zasady zapewnienia akcjonariuszom możliwości udziału w WZ przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, polegającego na transmisji obrad WZ w czasie rzeczywistym oraz dwustronnej komunikacji w czasie rzeczywistym, tj. zasady określonej w dziale IV pkt. 10 Dobrych Praktyk. Spółka nie zastosowała tej zasady w związku z koniecznością ograniczenia kosztów jej działalności. Niestosowanie powyższej zasady w ocenie Spółki nie wiąże się z żadnym ryzykiem, albowiem stosując procedury zwoływania WZ zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zapewnia się możliwość uczestnictwa akcjonariuszy w obradach WZ.
- Zasady zapewnienia akcjonariuszom możliwości wykonywania osobiście lub przez pełnomocnika prawa głosu w toku WZ, poza miejscem odbywania WZ, przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, tj. zasady określonej w dziale I pkt. 12 Dobrych Praktyk. Spółka odstąpiła od stosowania się do tej zasady w związku z koniecznością ograniczenia kosztów jej działalności. Niestosowanie tej zasady w ocenie Spółki nie wiąże się z żadnym ryzykiem, albowiem stosując procedury zwoływania WZ zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zapewnia się możliwość uczestnictwa akcjonariuszy w obradach WZ.
- Zasady prowadzenia korporacyjnej strony internetowej i zamieszcza na niej, oprócz informacji wymaganych przez przepisy prawa zapisu przebiegu obrad WZ, w formie audio lub wideo, tj. zasady określonej w dziale II pkt. 1 podpunkt 9a) Dobrych Praktyk. Spółka odstąpiła od stosowania się do tej zasady w związku z koniecznością ograniczenia kosztów jej działalności. Niezwłocznie po zakończeniu obrad WZ Spółka zamieściła na swojej stronie internetowej informacje odnośnie podjętych uchwał i inne informacje wymagane obowiązującymi przepisami prawa umożliwiając tym samym akcjonariuszom zapoznanie się z jego przebiegiem.
Jednocześnie Zarząd Spółki wskazuje, iż powyżej wskazane zasady Dobrych Praktyk nie są stosowane przez Spółkę w sposób trwały, o czym Zarząd Spółki informował w oświadczeniu zawartym w Raporcie Rocznym za 2013 rok opublikowanym w dniu 17 marca 2014 roku, a także w ogłoszeniu o zwołaniu WZ opublikowanym w dniu 5 lutego 2015 roku raportem bieżącym ESPI nr 6/2015.
Podstawa prawna:
§29 ust. 3 Regulaminu Giełdy
Osoby reprezentujące spółkę:
Andrzej Malaga - Prezes Zarządu